Готуємось до контрольної роботи. 6 клас. Множення раціональних чисел. Розподільна властивість множення
При вивченні цієї теми виникли труднощі. Тож ще раз про те, як використовувати розподільну властивість множення для раціональних чисел - про зведення подібних доданків, розкриття дужок, спрощення виразів. Нагадаю. що розподільна властивість записується наступним чином:
a (b+ c)= ab +ac (*)
a (b- c)= ab - ac (**), тобто точнісінько така як і для натуральних чисел.
А значить і користуються нею так самісінько, але із врахуванням правил дій із додатніми та від'ємними числами.
Почнемо з розкриття дужок.
Приклад 1.
-2, 5(2a-10b+3)
Згідно з рівністю ( *) матимемо ( в даному записі *означатиме множення):
- 2,5 * 2a - 2,5*10b + 3*(-2,5)= -5 a- (-25b) + (-7,5)= -5 a+ 25b -7,5.
Простіше це можна зробити так, як показано на світлині, за схемою, у якій відразу враховуються знаки: тобто при множення числа -2,5 на +2а отримуємо 15а. далі множимо -2,5 на -10 і отримуємо +25, при множенні -2,5 на +3 отримуємо -7.5. При такому способі ми відразу визначаємо знак кожного доданка.
Зведення подібних доданків - світлині.
1.Спочатку підкреслюємо доданки, котрі мають однакову буквену частину.
2. Групуємо підкреслені доданки.
3.Виносимо спільні множники за дужки.
a (b+ c)= ab +ac (*)
a (b- c)= ab - ac (**), тобто точнісінько така як і для натуральних чисел.
А значить і користуються нею так самісінько, але із врахуванням правил дій із додатніми та від'ємними числами.
Почнемо з розкриття дужок.
Приклад 1.
-2, 5(2a-10b+3)
Згідно з рівністю ( *) матимемо ( в даному записі *означатиме множення):
- 2,5 * 2a - 2,5*10b + 3*(-2,5)= -5 a- (-25b) + (-7,5)= -5 a+ 25b -7,5.
Простіше це можна зробити так, як показано на світлині, за схемою, у якій відразу враховуються знаки: тобто при множення числа -2,5 на +2а отримуємо 15а. далі множимо -2,5 на -10 і отримуємо +25, при множенні -2,5 на +3 отримуємо -7.5. При такому способі ми відразу визначаємо знак кожного доданка.
Зведення подібних доданків - світлині.
1.Спочатку підкреслюємо доданки, котрі мають однакову буквену частину.
2. Групуємо підкреслені доданки.
3.Виносимо спільні множники за дужки.
На цій світлині поєднуємо розкриття дужок
і зведення подібних доданків.
|
А тепер тренуємось самостійно. Не забуваємо кожен крок проговорювати! Успіх на контрольній роботі гарантовано!
.
Добридень, Олеже Олександровичу! приємно, що матеріали мого блогу стали в нагоді!
ВідповістиВидалити