Закон «Про загальну середню освіту»
Законодавство України про загальну середню освіту містить базується на Конституції України
складається з Закону України «Про освіту», Закону «Про загальну середню освіту», та інших
нормативно-правових актів та міжнародних договорів України. Закон визначає правові, фінансові
та організаційні засади розвитку системи загальної середньої освіти.
складається з Закону України «Про освіту», Закону «Про загальну середню освіту», та інших
нормативно-правових актів та міжнародних договорів України. Закон визначає правові, фінансові
та організаційні засади розвитку системи загальної середньої освіти.
Основними завданнями загальної середньої освіти є:
- виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої
трудової діяльності;
трудової діяльності;
- формування особистості, світогляду, розвиток здібностей учня та наукового світогляду;
- забезпечення права громадян на доступність та безоплатність здобуття загальної середньої освіти;
- реалізація права учнів на вільне формування політичних та світоглядних переконань;
- визначення обов’язків учасників навчально-виховного процесу, встановлення відповідальності за
правопорушення.
правопорушення.
Загальна середня освіта – це процес оволодіння учнями необхідних знань, поглядів та світобачення
для інтелектуального, фізичного та соціального розвитку особистості. Формування загальнолюдських
цінностей, що ґрунтується на засадах гуманізму, взаємоповаги між націями, народами в інтересах родини,
суспільства, держави. Законом встановлено термін навчання, організація навчально-виховного процесу
(плани та навантаження учнів), права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу.
для інтелектуального, фізичного та соціального розвитку особистості. Формування загальнолюдських
цінностей, що ґрунтується на засадах гуманізму, взаємоповаги між націями, народами в інтересах родини,
суспільства, держави. Законом встановлено термін навчання, організація навчально-виховного процесу
(плани та навантаження учнів), права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу.
Закони України:
Укази Президента України:
Нормативно-методична база
• Лист Міністерства №1/9-253 від 22.05.2015 «Про структуру 2015/2016 навчального
року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»
року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»
• Про зміни в Типових навчальних планах старшої школи - Наказ Міністерства № 657
від 29.05.2014 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України
від 27.08.2010 № 834«
від 29.05.2014 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України
від 27.08.2010 № 834«
• Про зміни в Типових навчальних планах основної школи - Наказ Міністерства
№ 664 від 29.05.2014 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки, молоді
та спорту України від 03.04.2012 р. № 409"
№ 664 від 29.05.2014 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки, молоді
та спорту України від 03.04.2012 р. № 409"
• Наказ МОН України № 149 від 22.12.2014 «Про затвердження змін до навчальних
програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
• Наказ МОН України № 584 від 29.05.2015 «Про затвердження змін до навчальних
програм для 1-3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
програм для 1-3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
• Наказ МОН України № 585 від 29.05.2015 «Про затвердження змін до
навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»
навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»
• Про формування класів з навчанням українською мовою, мовами національних
меншин та вивчення цих мов (Лист МОН № 1/9-282 від 03.06.14 року)
меншин та вивчення цих мов (Лист МОН № 1/9-282 від 03.06.14 року)
• Наказ МОН України від 08.05.2015 № 518 “Про зміну назви предмета
"Світова література" на "Зарубіжна література".
"Світова література" на "Зарубіжна література".
• Наказ МОН № 1547 від 30.12.14 року «Про затвердження Положення про
державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»
державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»
• Наказ МОН № 412 від 08.04.15 року “Про затвердження Інструкції щодо заповнення
Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
• Наказ МОН № 641 від 16.06.15 року «Про затвердження Концепції
національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів
щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді
та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y
загальноосвітніх навчальнихї закладах»
національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів
щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді
та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y
загальноосвітніх навчальнихї закладах»
• Лист МОН № 1/9-280 від 05.06.15 року «Про організацію навчально-виховного
процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх
навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році»
процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх
навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році»
• Лист МОН № 1/9-302 від 24.06.15 року «Щодо протидії
пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти»
пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти»
• Лист МОН № 1/9-305 від 26.06.15 року «Про вивчення базових дисциплін у
загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»
загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році»
Акти Кабінету Міністрів України Накази
Міністерств:
Міністерств:
від 5 квітня 1994 р. N 228 "Про порядок створення, реорганізації і ліквідації навчально-виховних
закладів"
закладів"
від 14 червня 2000 р. N 963 "Про затвердження переліку посад педагогічних та науково-педагогічних
працівників"
працівників"
від 5 жовтня 2009 р. N 1121 "Про затвердження Положення про групу продовженого дня
загальноосвітнього навчального закладу"
загальноосвітнього навчального закладу"
від 20 липня 2004 N 601 "Про затвердження Положення про навчальні кабінети
загальноосвітніх навчальних закладів"
загальноосвітніх навчальних закладів"
Накази Міністерства:
Наказ Міністерства № 1516 від 25.12.2014 р. «Про внесення змін у додаток до наказу Міністерства
освіти
і науки України від 10.12.2014 №14 54»
освіти
і науки України від 10.12.2014 №14 54»
Наказ Міністерства № 1495 від 22.12.2014 «Про затвердження змін до навчальних програм для
4-х класів
загальноосвітніх навчальних закладів»
4-х класів
загальноосвітніх навчальних закладів»
Наказ Міністерства № 1317 від 14.11.2014 «Про завершення І (організаційно-підготовчого)
етапу
дослідно-експериментальної роботи на базі комунального закладу освіти «Спеціалізована
середня
загальноосвітня школа № 142 еколого-економічного профілю» Дніпропетровської міської ради»
етапу
дослідно-експериментальної роботи на базі комунального закладу освіти «Спеціалізована
середня
загальноосвітня школа № 142 еколого-економічного профілю» Дніпропетровської міської ради»
Наказ Міністерства № 664 від 29.05.2014 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки,
молоді
та спорту України від 03.04.2012 р. № 409"
молоді
та спорту України від 03.04.2012 р. № 409"
Наказ Міністерства № 648 від 27.05.2014 "Щодо припинення практики створення та вимагання від
дошкільних, загальноосвітніх, професійно - технічних та позашкільних навчальних закладів
документації та
звітності, не передбаченої законодавством України"
дошкільних, загальноосвітніх, професійно - технічних та позашкільних навчальних закладів
документації та
звітності, не передбаченої законодавством України"
Наказ Міністерства № 542 від 5.05.2014 р. «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі
Голов’ятинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Смілянської районної ради Черкаської області»
Голов’ятинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Смілянської районної ради Черкаської області»
Наказ Міністерства № 225 від 14.03.2014 "Про скасування наказу Міністерства освіти і науки
України від 21.10. 2013 р. № 1456"
України від 21.10. 2013 р. № 1456"
Наказ Міністерства № 1222 від 21.08.2013 "Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання
навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти"
навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти"
Наказ Міністерства № 996 від 30.08.2011 "Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання
навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти"
навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти"
Наказ Міністерства № 1550 від 04.11.2013 "Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції
профільного навчання у старшій школі"
профільного навчання у старшій школі"
Наказ Міністерства № 528 від 03.05.2012 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 травня
2012 р. за № 750/21063 "Про затвердження Змін до Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні»"
2012 р. за № 750/21063 "Про затвердження Змін до Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні»"
Листи Міністерства:
ПОНЕДІЛОК, 23 ЛИСТОПАДА 2015 Р.
Навчальні програми з математики
Основним нормативним документом під час організації навчально-виховного процесу з математики у 2015/2016 н.р. є рекомендовані Міністерством освіти і науки України такі навчальні програми:
· для 5-7 класів – нові програми: «Навчальні програми загальноосвітніх навчальних закладів: Математика; Інформатика. 5–9 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. –96с.»;
· для 8-9 класів – програми, надруковані у збірнику «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-9 класи» (видавництво «Перун», Київ, 2005 р.) та інших фахових виданнях;
· для 10-11 класів – програми, надруковані у посібнику «Збірник програм з математики для допрофільної підготовки та профільного навчання (у двох частинах)», видавництва «Ранок», Харків, 2011 р.
ІІ частина
Математика
• У 2015/2016 навчальному році 7 класи загальноосвітніх навчальних закладів продовжать навчання за програмою «Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. М. Бурда, Ю. Мальований, Є. Нелін, Д. Номіровський, А. Паньков, Н. Тарасенкова), зі змінами від 29.05.2015 № 585 та розміщеною на сайті МОН України
• В основу побудови змісту й організації процесу навчання покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності учнів. Їх сутнісний опис подано в програмі в розділі «Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів».
Зміни в програмі для 5-9 класів:
• в 5-6 класах вилучено елементи комбінаторики й теорії ймовірностей. Учні не зобов’язані більше набувати умінь розв’язувати найпростіші комбінаторні задачі шляхом розгляду можливих варіантів та на прикладах пояснювати поняття випадкової події та ймовірності появи випадкової події.
• для 7 класу : із курсу геометрії вилучено задачі на побудову, у зв'язку з цим перерозподілено час між темами. Також спрощено державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.
• За Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів (від 29.05.2014 № 664), на вивчення математики в 7 класі відводиться 4 години на тиждень (2 години алгебри і 2 години геометрії).
• У навчально-виховному процесі можна використовувати підручники з алгебри та геометрії для 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів, що видані в попередні роки і мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. При цьому слід зважати на особливості нової програми, оскільки вона відрізняється порядком викладення матеріалу і певними спрощеннями.
• Основні завдання курсу алгебри - формування умінь виконання тотожних перетворень цілих і дробових виразів, розв’язування рівнянь і нерівностей та їх систем для вільного їх використання у вивченні математики і суміжних предметів, а також для практичних застосувань математичного знання, залучення учнів до використання рівнянь і функцій як засобів математичного моделювання реальних процесів і явищ, розв’язування на цій основі прикладних та інших задач.
• Основа курсу - перетворення цілих раціональних виразів. Важливо забезпечити формування умінь школярів вільно виконувати основні види перетворень таких виразів, що є передумовою подальшого успішного засвоєння курсу та використання математичного апарату під час вивчення інших шкільних предметів.
• Істотного розвитку набуває змістова лінія рівнянь та нерівностей. Відомості про рівняння доповнюються поняттям рівносильних рівнянь. Процес розв’язування рівняння трактується як послідовна заміна даного рівняння рівносильними йому рівняннями. На основі узагальнення відомостей про рівняння, здобутих у попередні роки, вводиться поняття лінійного рівняння з однією змінною. Розглядаються системи лінійних рівнянь з двома змінними.
• Значне місце відводиться застосуванню рівнянь до розв’язування різноманітних задач. Важливе значення надається формуванню умінь застосовувати алгоритм розв’язування задачі за допомогою рівняння.
• У 7 класі вводиться одне з фундаментальних математичних понять — поняття функції, зокрема поняття лінійної функції та її графіка. Ці відомості використовуються для графічного ілюстрування розв’язування лінійного рівняння з однією змінною, а також системи двох лінійних рівнянь з двома змінними.
• Функціональна лінія пронизує весь курс алгебри основної школи і розвивається в тісному зв’язку з тотожними перетвореннями, рівняннями і нерівностями. Під час вивчення функцій значна увага має відводиться формуванню умінь будувати й аналізувати графіки функцій, характеризувати за графіками функцій процеси, які вони описують, спроможності розуміти функцію як певну математичну модель реального процесу.
Критерії оцінювання:
Немає коментарів:
Дописати коментар