Нормативна база

Закон «Про загальну середню освіту»
     Законодавство України про загальну середню освіту містить базується на Конституції України 
складається з Закону України «Про освіту», Закону «Про загальну середню освіту», та інших 
нормативно-правових актів та міжнародних договорів України. Закон визначає правові, фінансові
 та організаційні засади розвитку системи загальної середньої освіти.
Основними завданнями загальної середньої освіти є:
-       виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої 
трудової діяльності;
-       формування особистості, світогляду, розвиток здібностей учня та наукового світогляду;
-       забезпечення права громадян на доступність та безоплатність здобуття загальної середньої освіти;
-       реалізація права учнів на вільне формування політичних та світоглядних переконань;
-       визначення обов’язків учасників навчально-виховного процесу, встановлення відповідальності за 
правопорушення.
          Загальна середня освіта – це процес оволодіння учнями необхідних знань, поглядів та світобачення 
для інтелектуального, фізичного та соціального розвитку особистості. Формування загальнолюдських 
цінностей, що ґрунтується на засадах гуманізму, взаємоповаги між націями, народами в інтересах родини,
 суспільства, держави. Законом встановлено термін навчання, організація навчально-виховного процесу
 (плани та навантаження учнів), права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу. 
Закони України:
Укази Президента України:

Нормативно-методична база
      Про формування класів з навчанням українською мовою, мовами національних
меншин та вивчення цих мов (Лист МОН № 1/9-282 від 03.06.14 року)
      Наказ МОН України від 08.05.2015 № 518 “Про зміну назви предмета 
"Світова література" на "Зарубіжна література".

Акти Кабінету Міністрів України Накази 
Міністерств:

Накази Міністерства:

Листи Міністерства:


ПОНЕДІЛОК, 23 ЛИСТОПАДА 2015 Р.


Навчальні програми з математики 

Основним нормативним документом під час організації навчально-виховного процесу з математики у 2015/2016 н.р. є рекомендовані Міністерством освіти і науки України такі навчальні програми:
·        для 8-9 класів – програми, надруковані у збірнику «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-9 класи» (видавництво «Перун», Київ, 2005 р.) та інших фахових виданнях;
·        для 10-11 класів – програми, надруковані у посібнику «Збірник програм з математики для допрофільної підготовки та профільного навчання (у двох частинах)», видавництва «Ранок», Харків, 2011 р.

          ІІ частина

Математика
      У 2015/2016 навчальному році 7 класи загальноосвітніх навчальних закладів продовжать навчання за програмою «Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (авт. М. Бурда, Ю. Мальований, Є. Нелін, Д. Номіровський, А. Паньков, Н. Тарасенкова), зі змінами від 29.05.2015 № 585 та розміщеною на сайті МОН України
      В основу побудови змісту й організації процесу навчання покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності учнів. Їх сутнісний опис подано в програмі в розділі «Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів».
Зміни в програмі для 5-9 класів:
      в 5-6 класах вилучено елементи комбінаторики й теорії ймовірностей. Учні не зобов’язані більше набувати умінь розв’язувати найпростіші комбінаторні задачі шляхом розгляду можливих варіантів та на прикладах пояснювати поняття випадкової події та ймовірності появи випадкової події.
      для 7 класу : із курсу геометрії вилучено задачі на побудову, у  зв'язку з цим перерозподілено час між темами. Також спрощено державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.
      За Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів (від 29.05.2014 № 664), на вивчення математики в 7 класі відводиться 4 години на тиждень (2 години алгебри і 2 години геометрії).
      У навчально-виховному процесі можна використовувати підручники з алгебри та геометрії для 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів, що видані в попередні роки і мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. При цьому слід зважати на особливості нової програми, оскільки вона відрізняється порядком викладення матеріалу і певними спрощеннями.
      Основні завдання курсу алгебри - формування умінь виконання тотожних перетворень цілих і дробових виразів, розв’язування рівнянь і нерівностей та їх систем для вільного їх використання у вивченні математики і суміжних предметів, а також для практичних застосувань математичного знання, залучення учнів до використання рівнянь і функцій як засобів математичного моделювання реальних процесів і явищ, розв’язування на цій основі прикладних та інших задач.
      Основа курсу - перетворення цілих раціональних виразів. Важливо забезпечити формування умінь школярів вільно виконувати основні види перетворень таких виразів, що є передумовою подальшого успішного засвоєння курсу та використання математичного апарату під час вивчення інших шкільних предметів.
      Істотного розвитку набуває змістова лінія рівнянь та нерівностей. Відомості про рівняння доповнюються поняттям рівносильних рівнянь. Процес розв’язування рівняння трактується як послідовна заміна даного рівняння рівносильними йому рівняннями. На основі узагальнення відомостей про рівняння, здобутих у попередні роки, вводиться поняття лінійного рівняння з однією змінною. Розглядаються системи лінійних рівнянь з двома змінними.
      Значне місце відводиться застосуванню рівнянь до розв’язування різноманітних задач. Важливе значення надається формуванню умінь застосовувати алгоритм розв’язування задачі за допомогою рівняння.
      У 7 класі вводиться одне з фундаментальних математичних понять — поняття функції, зокрема поняття лінійної функції та її графіка. Ці відомості використовуються для графічного ілюстрування розв’язування лінійного рівняння з однією змінною, а також системи двох лінійних рівнянь з двома змінними.

      Функціональна лінія пронизує весь курс алгебри основної школи і розвивається в тісному зв’язку з тотожними перетвореннями, рівняннями і нерівностями. Під час вивчення функцій значна увага має відводиться формуванню умінь будувати й аналізувати графіки функцій, характеризувати за графіками функцій процеси, які вони описують, спроможності розуміти функцію як певну математичну модель реального процесу.

Критерії оцінювання:

Немає коментарів:

Дописати коментар