вівторок, 23 лютого 2016 р.

<p style="text-align: justify;"><span id="result_box" lang="uk"><span class="hps">Проблема</span><span>.</span> <span class="hps">Часто</span> <span class="hps">діти не</span> <span class="hps">вважають</span><span>,</span> <span class="hps">що</span> <spЯк припинити дитяче цькування 

Вчителі часто не бачать проблемивтой час як не агресорні жертвані спостерігачі самі не впораються

Смішки і шепіт за спиноюсусід попарті, який від тебе відсів, пенал абощоденникякий футболять по класу,особистий блокнотвиставлений назагальний огляд і провальні спробипоскаржитися - ось лише деякіпрояви цькування в школі.Психологи вважаютьщо особливоуважними вчителям і батькампотрібно бутиколи дітям 8-9 років ібільше - саме з цього вікуз'являється прагнення до груповоїзгуртованостіІ вона не завжди йде на користь колективуПсихологи дали "Сегодня" кількапорадяк перемогти цькування.
ПОМИЛКИ ДОРОСЛИХ
Коли вчителі зводять все до тогощо учень просто не популярнийто можуть заподіяти щебільшої шкоди"Часта помилка вчителів в томущо вони починають хвалити білу ворону внавчаннірозповідати в класі про її досягненнятим самим намагаючись підвищити їїрейтингАле у випадку з цькуванням ефект буде зворотним - будь-який плюс будеперетворено в недолік і осміяно"добре вчиться - значитьботанік!", "Слухає вчителя -підлиза!", - вважає психолог Наталія Прохорова.
БЕЗ РУК. Не допомагає при цькуванні і прочухан від батьків жертви"Це не викорінитьпроблемуШвидше за всеагресориприставати саме до цього учня більше не будутьалевиберуть іншого- вважає психолог- Розбити компанію травителів також не вихідлідерзбере нових "посіпак".
ПЕРЕВІРКА НА ПАЛЬЦЯХ
"Сегодня" провела експеримент: опитала 20 вчителів 5-9 класів різних шкіл країни на тему, чи є цькування в їх класах. Всі вони в голос відповіли, що в їхньому класі цькування немає, просто є більш і менш популярні діти. Паралельно ми зв'язалися з учнями цих педагогів, і результат був цікавішим: п'ятеро хлопців зізналися, що в класі є людина, на яку постійно нападають. Як правило, це відбувається через те, що він не такий, як усі – занадто бідний, іншої національності, не ділиться підручниками, не погоджується зривати урок, новенький.Виходить, що вчителі або дивляться на проблему крізь пальці, або дійсно не помічають її, тим самим ризикуючи ще більше погіршити ситуацію. Але ж зупинити травлю можуть тільки дорослі: вчителі, психологи, тренери, вожаті, батьківський комітет тощо. "Це стосується всіх дітей: і агресорів, і жертв, і спостерігачів, – стверджує психолог-практик Валентина Земцева.- Перші звикли безкарно чіплятися до інших і відчули певний смак влади; другі не знають, як себе вести далі; а треті ховають страх перед натовпом, щоб самим не стати жертвою, при цьому переживаючи почуття провини за своє боягузтво. Самі вони не впораються – їм потрібна допомога старших".
Звільнитися від ролі жертви самостійно дитині непід силу.
ПРИЙНЯТИ ПРАВДУ. Перший крок на шляху до виходу з ситуації – визнати її наявність."Часто діти не розуміють, з чим мають справу, – продовжує психолог. - Вони це називають грою, жартами, пояснюють, що однокласника просто не люблять. Дорослі повинні пояснити, що постійно нападати на кого-то, дражнити, обзивати, бити, псувати речі, ігнорувати всім класом або виставляти на посміховисько – це і є цькування. І в цій ситуації страждають усі: агресори не зможуть ужитися в іншому оточенні, а решта вирощує в собі величезні комплекси". Багато дорослих припускаються помилки, коли намагаються відразу ж зіграти на жалості – пояснюють, як жертві погано і що необхідно проявити співчуття і розуміння. Також неправильно давити на почуття справедливості: "А як би ти почувався в подібній ситуації?".Найчастіше в такому випадку діти починають виправдовуватися, і толку не виходить. Тому необхідно позначити цькування як факт і запропонувати простий тест. Психоаналітик Любов Юркович радить попросити дитину показати на пальцях одночасно цифри 1, 2 і 3, де 1 означає "я ніколи в цькуванні участі не беру", 2 – "іноді, але потім шкодую" і 3 – "цькування – це нормально". "Швидше за все, таких, що показали "3" не буде, оскільки це щиросерде зізнання з усіма наслідками, що випливають. Але навіть з тих, хто показав "2", не варто виділяти винних. Потрібно, навпаки, похвалити їх за розуміння, що цькування – це погано.Після цього "вилікувати" колектив буде нескладно. Адже тим самим вчитель або психолог зніме протиставлення між однокласниками "ось жертва, ось агресори, а решта – очевидці", та до того ж ще й дасть розуміння, що боротьба з цькуванням не нав'язане учителем, а усвідомлена самими дітьми. Також у агресорів з'явиться шанс виступити в ролі "праведників" і зіграти свою роль у здоров'ї класу".
ПРИДУМАТИ ПРАВИЛА. Після оцінки ситуації потрібно задати нову – якщо не дати варіантів до дії, все повернеться на круги своя. Потрібно придумати з дітьми правила, оформити їх письмово і обов'язково запропонувати кожному поставити підпис. "Підійдуть такі пункти в цьому папері:"в класі ніхто не б'ється, тих, хто порушив угоду розбороняють, а не ігнорують і не дивляться", "ніхто не ображає іншого, а якщо хтось бачить скандал, відразу ж нагадує про підписаний документ", "чужі речі не беруться без дозволу", – підказує шкільний психолог-конфліктолог Марія Демчук. - Якщо правила хтось порушує, йому просто вказують на документ з його підписом: на дітей це діє магічно".

РУКА НА ПУЛЬСІ. Природнопісля цього забувати про порушену проблему не можна"Дляпідтримки порядку можна завестинаприкладлист проколівНа ньому кожен помітивцькування може поставити один прокол (кнопкою чи скобою степлера). Тікого ображають,теж будуть проколювати листщоб показати реальну ситуаціюЯкщо ж в класі всі добре,навряд чи хтось буде напрошуватися на нові "моралі", - резюмує Марія ДемчукЗа словамипсихологавелика ймовірністьщо діти будуть намагатися поправити ситуаціюоскільки наних направлено підвищену увагу.

Немає коментарів:

Дописати коментар