Активний пошук інструментів побудови ефективного навчального процесу для масового навчання, які б гарантовано забезпечували успіх у руках звичайного педагога, є актуальною потребою часу для мене. При цьому ставлю перед собою першочергові завдання:а) підібрати таку сукупність форм, методів і засобів навчання, виховання та управління, які об’єднані єдиною метою;
б) визначити програми діяльності на урок для себе та учнів, мета яких – суттєво покращити мотивацію учнів до навчального процесу.Зокрема, у своїй практиці застосовую такі інноваційні форми та технології:1) репродуктивна технологія навчання (на репродуктивному рівні учні запам’ятовують деяку інформацію і безпомилково її відтворюють);
2) технологія цілепокладання (побудова системи цілей навчання, яка характеризує пізнавальну (когнітивну) та інші сфери);
3) проектна технологія ( за алгоритмом: організація, планування діяльності учителя та учнів, дослідження теми та підготовка результативності (презентації, моделі, портфоліо) для оцінювання);
4) особистісно орієнтоване навчання (включення учнів до співучасті в побудові уроку, складання й обговорення плану роботи, випереджувальні завдання учням, вибір способів навчальної діяльності, фіксації нового матеріалу й результатів, варіативність домашнього завдання, залучення учнів до контролю, стимулювання самооцінки тощо);
5) ігрові технології навчання (взаємопов’язані компоненти гри: ігрова задумка, правила, ігрові дії, дидактичні завдання (пізнавальний зміст), обладнання, результат гри);
6) інтерактивне навчання (навчання, побудоване на основі спілкування та взаємодії, що реалізуються і в технологіях, і в методах, і в організаційних формах, основу якого складає інтерактивна вправа);
7) технологія розвитку критичного мислення (урок складається з трьох етапів: актуалізації, усвідомлення, рефлексії);
8) технологія евристичного навчання (створюю ситуацію освітньої напруженості, яка виникає спонтанно або організовується вчителем; освітній продукт цієї ситуації – непередбачуваний, учитель задає проблему ситуації і технологію діяльності, супроводжує діяльність учнів, але не визначає заздалегідь конкретних освітніх результатів);
9) проблемне навчання (використовую кілька типів проблемних уроків: з окремими проблемними питаннями; з розв’язанням великої загальної проблеми; з проблемною ситуацією, з організацією диспуту);
10) технологія колективної взаємодії (кожен учень індивідуально опрацьовує свою частину інформації; обмін знаннями у парі; опрацювання нової, отриманої в парі інформації та пошук нового партнера для взаємонавчання);
11) технологія різнорівневого навчання (рівнева диференціація).
Немає коментарів:
Дописати коментар